Paikallamakuu piilossa Ei ongelmaa. Tätä ei olla kyllä treenattu kun pari kertaa tuntemattoman koiran kanssa. Pitäs saada jostakin paikallamakuu seuraa..

Seuraaminen Hienoa, kontakti ja paikka pysyy hyvässä vireessä. Jos on huono vire kontakti pysyy, mutta sitten jätättää.

Liikkeestä maahanmeno Pitää muistaa sanoa oikealla äänensävyllä "maahan", muuten Mindi ei mee. Liikkeessä muuten ei ongelmia.

Luoksetulo + stoppi Epävarma. Onnistuu hyvin lyhyeltä matkalta, mutta pitkällä matkalla Mindi on epävarma ja jos mä en kehu stopista niin se alkaa valumaan mun luo.

Liikkeestä seisominen Hieno!

Nouto Hieno, kunhan M muistaa odottaa "tuo"-käskyn;)

Kaukot Hyvät! Pitää vaan muistaa palkata ekasta noususta ja sanoa virittelysana.

Hyppy Plääh. Meidän ongelmaliike.. Mindi jää liian lähelle estettä esteen toisella puolella, joten pitää vaan tehdä alustalla tätä. Ja silloin tällöin on epävarma eikä hyppää ekalla käskyllä. Pitää muistaa sanoa käsky oikealla äänensävyllä!

Ihan kivasti AVOn liikkeet sujuu. Luoksari ja hyppy on ainoat kesken olevat liikkeet.

- - - - -

Tokoiltu ollaan enemmän ja vähemmän jokapäivä. Vaikka mä kuinka yritän pitää tokosta vapaapäivän niin se ei ikinä onnistu:( Aina on pakko tehdä edes muutama kaukojen siirtymä tai kapulan pureskelematta pitoa tai stoppeja tai eteenmenoja taitaitai... Onneksi koirilla ei oo kuitenkaan motivaatioongelmia:)

Tänään oltiin agittamassa pitkästä aikaa. Vinka teki eka kontakteja, jotka tarvii vaan toistoja paljon! Onneksi mä saan kotiin kontaktin pätkän niin saa useammin treeniä niitä. Mä en halua kontakteja vielä radoille ennenkun Vinka ne varmasti osaa!
Mä tein kakkosluokan hypärin, joka oli aika helppo. Vinkalla oli medirimat ja Mindillä maksit. Vinka irtoo mahtavasti putkeen, mutta muuten se on mun kädessä kiinni. Pari rimaa tippu mun huolimattoman ohjauksen seurauksena. Kepeissä Vinx tarvii vielä paljon käsi-ja vartaloapuja. Mä koitin kentällä olevia ohjureita, mutta Vinka jyräs niitten läpi (onneksi ei hajonnut), joten mä koen Vinkalle parempana keinona ihan vaan kädellä ohjaamisen;)
Mindi teki ihan puhtaan radan, mutta meinas tulla kielto kun mä ohjasin liian tiukan käännöksen hypylle. Mindi pitää kääntää kunnolla hypylle eikä tulla vinosti ja huolimattomasti jostain kulmasta.
Lopuksi vielä Mindillä nouto, ekalla varasti kapulalle mutta tokalla jaksoi odottaa käskyä. Vinkalle ALOn hyppyä ja alusta esteen toisella puolella. Mä en aio Vinksun kans tehdää samaa virhettä kuin Mindin kans että se jää ihan esteen taakse kiinni.