Torstaina oli Vinksun vika ohjattu agility. Tehtiin 2 periaatteessa helppoa rataa, mutta kuitenkin vaikeita, koska Vinx on nopee. Ekassa radassa oli rengas, hyppy, putki ja pituus. Putkelle piti tehdä takaaleikkaus ja putki meni aan alta häiriönä. Rengas oli ekaa kertaa Vinkalla maksina, mutta hyvin neiti hyppäs eikä yrittänyt mennä alta. Takaaleikkauksen jälkeen mä olin tosi kaukana Vinkasta kun se kiisi putken läpi, mutta parin toiston jälkeen se kuunteli hyvin käskyjä ja juoksi suoraan putkesta pituudelle vaikka mä olin kaukana takana. Jos mä muistin huutaa käskyna ajoissa.. Eteenmenoreenit on siis auttanut:) Toisella radalla oli pari hyppyä, rengas ja putki joka meni aan alta. Putkensuut oli molemmin puolin aan ylösmeno kontaktia. Vinka ei muistaakseni kertaakaan mennyt väärälle esteelle, vaan malttoi kuunnella käskyjä ja radan viimesenä mentiin aa ja mitkä kontaktit<3 Mun uusi treenitapa on tuottanut tulosta. Mä jätin kaikki alustat sun muut "turhuudet" pois ja nyt Vinkan kontaktit on tosi hienot!!
Mindi oli mukana ja lopuksi sen kanssa vähän tokoiltiin. Metskulla ensin tavallinen nouto, no problem ja sitten vielä hypyllä. Mä heitin tahallaan aika vinoon, mutta silti M palautuksessa hyppäs esteen, vaikka olis voinut ihan hyvin kiertää sen. Tehtiin myös pitkä seuraaminen, joku 1,5min (meille se on pitkä:D). Kontakti ja paikka pysyi koko ajan hienosti. Mä luulen että Mindin vahvin liike tokossa on seuraaminen:D Ja hyvä niin. Joskus kun se on ihan superinnoissaan niin saatta hieman poikittaa ja painaa, mutta ei häiritsevästi.

Perjantaina lenkkeiltiin metsässä pari tuntia ja tuliaisena 6 hirvikärpästä, 3 päässä ja 3 vaatteissa. Yäk! Vinka the kanttarellikoira ei löytänyt yhtäkään kanttarellia vaikka mä käskin sen etsiä:D

Lauantaina oltiin tottiksessa pitkästä aikaa. Mindille liikkuriteeni vieraalla kentällä. Mindi otti häiriötä liikkurista yllättävän paljon ja se oli myös unohtanut liik. seisomisen?!? Saatiin kuitenkin onnistunut suoritus ja yhteen hyvään kaukojen m-i vaihtoon lopetettiin, kun vapautin sen ruualle. Vinkalle täyskäännöstä. Mä luulen ettei se ikinä opi nopeeta ja näyttävää täykkäriä! Namiohjauksella menee hyvin, mutta siihen se jääkin. Noutoon saatiin hyviä vinkkejä miten jatketaan treenaamista, kun Vinka nyt osaa pitää kapulaa pureksimatta. Loppuun vielä eteenmeno ruualle.
Mindin otin vielä vikana kun mulle näytettiin miten tunnaria kannattais lähteä opettamaan. Hyviä vinkkejä saatiinkin ja ensviikolla iskä tekee 50-100 tunnarikapulaa niin saa alkaa sitä kunnolla treenaamaan>:) Ohjatun alottamiseenkin sain neuvoja.

Tänään sunnuntaina käytiin koululla tokoilemassa/tottistelemassa. Koko ajan sataa tihkutti, mutta meitä ei pieni sade haittaa:D Ketään muita ei ollut liikenteessä paitsi mä koirien kanssa ja kauheet vermeet mukana kun piti ottaa kaikki ruutumerkit, kapulat ymym.:D Vinkalla ekana täykkäriä namiohjauksella. Meni odotettua paremmin, ehkä sillä yön aika syttyi lamppu päässä . Seuraamistakin hieman otettiin. Vinka seuraa mun mielestä vähän takana, mutta ei pahasti. Mindille tein ruudun keskelle kenttää ja lähetin sen eri kulmista ruutuun, jossa oli alusta. Hyvin se menee aina ruudun keskelle ja tottelee maahan-käskyn. Lopuksi vielä otin alustan salaa pois ja lähetin Minskin ruutuun. Hyvin se haki paikan ja meni maahan ja palkaksi heitin possunnenän:) Alkaa ruutukin pikkuhiljaa sujumaan. Niin ja mä opetin myös Mindin etsiin ruudun katseella, ettei se kokeessa (jos me siis voittajassa joskus startataan) oo ihan pihalla että missä se ruutu mahtaa olla.
Vinkalle toisella rundilla muistuttelin merkkiä ja yksi onnistunut toisto saatiin n. puolen metrin päästä:) Vinkan muisti on hyvä, mutta niin pirun lyhyt! Otettiin vielä aika pitkä seuruu ja mulla oli possun korva kainalossa, joten seuruupaikka oli just hyvä. Mindin kanssa treenittiin ihan ekaa kertaa ohjatun suuntia ruokakipoilla. Hyvin neiti tajusi idean. Voi/evl liikkeet on miljoona kertaa kivempia kun alo/avo!:)

Tänään vielä juoksulenkille koirien kanssa<3 Ja tänään iltaruuan Vinka saa kujakeppien läpi juoksemisesta ja Mindi ruudusta:DDD