Eiliseksi illaksi oltiin sovittu kaverin ja sen collien kanssa treenit. Oli superhyvät treenit ja mä huomasin, että Vinka osaa tokoa paljon enemmän kuin mä kuvittelin:D
Mindin treenit:
Tunnari: Kapula oli heinikon alla että Mindi joutui kunnolla haistelemaan ja kaivamaan sen. Otettiin kolme toistoa, joista yksi onnistui. Ekalla se toi mulle kauheen heinäkasan, tokalla heinäkasan ja kapulan ja viimesellä Mindi teki oikeen töitä ja haisteli tarkasti missä se kapula on, ja löysi sen. Sit kauheet bileet ja namia nassuun. Mindi oli ylpeä itsestään:) Tästä opimme sen, että tunnaria ei oteta ekana treeneissä kun Mindi käy vähän kierroksilla ja sählää koko ajan.
Kaukot: Eka tehtiin käskytettynä lyhyt seuruu, liik. maahan sekä luoksetulo ilman pysähdystä ja lopuksi vielä yksi m-i vaihto ja heti kun nousi niin vapautus palkalle.
(tauko)
Metsku: Tarkotus oli ottaa yksi toisto, mutta kun mä heitin niin kapula jäi "pystyyn". Kun Mindi oli kapulan luona niin se oli ihan "Siis OMG, mitä mä nyt teen? Voiko tää olla todellista että kapula on noin päin? Miten mä nyt saan ton tosta?!?" Mindi pyöri kauan siinä ympärillä ja lopuksi kaatoi sen tassulla ja hyppäs samalla metrin taaksepäin. Sit se otti varovasti kiinni kapulasta ja toi kaula pitkällä ja pää ylhäällä sen mulle. Yritti varmaan pitää sitä kapulaa mahdollisimman kaukana itsestään:') Toinen kerta meni paremmin kun metsku oli "oikein päin" maassa.
Voi Kaukot: Otettiin n. metrin päästä kaikki vaihdot. Ne menee hyvin, mitä nyt vähän m-s vaihdossa toinen takajalka liikkuu. Nyt pitää vaan alkaa kasvattamaan matkaa.
(tauko)
Seuraaminen: Mindi vähän painoi kun oli niin innoissaan, mutta muuten oikein nättiä. Askelsiirtymiset ok ja hyvät ja suorat perusasennot. Mindi ei enää peruuttamisessa poikita. Sitten koitettiin käännöksiä juoksussa. Mun pitää ne eka kyllä harjotella ilman koiraa:D
Eteenmeno: Vähän edistää seuraamisessa kun ruoka odotti kentän päässä.

Vinkan treenit:
Luoksepäästävyys: Otettiin 2 kertaa ja ekalla "tuomari" tuli kyykkyyn Vinkan viereen rapsuttelemaan sitä ja tokalla kerralla ihan normi luoksepäästävyys. Tässä ei mitään ongelmia, mutta kun tuo meidän "tuomari" oli mun kaveri, niin se oli Vinkallekin jo tuttu.
Seuraaminen: Tosi hienoa! Mä en tiennyt että se seuraa noin hyvin:) Ja käännöksetkin oli tosi nättejä, myös vasempaan. Pitkää seuruutahan me ei olla vielä tehty, mutta nyt voi sitä kestävyyttä alkaa treenaamaan kun Vinx seuraa niin hyvin.
Jäävät: Nyt ollaan siirrytty siihen vaiheeseen, että Vinka kävelee mun vieressä (ei käskyn alla) ja mä sanon maahan/seiso/istu. Maahanmeno ja seisominen on nopeet, mutta istuminen kaipaa vielä treeniä. Eka me siis tehtiin samallalailla, mutta mä vaan peruutin ja Vinka tuli mun edessä.
(tauko)
Seuraaminen: Aluksi lyhyt innostava pätkä, sit aika pitkä seuruu ja lopuksi vielä lyhyt innostava seuruu.
Hyppy: Namialusta oli parin metrin päässä esteen toisella puolella. Namin syötyä käskin seisomaan ja siitä palkka. Muutaman toisto ja sit kun alusta otettiin salaa pois niin Vinka jäi hypyn toisellapuolella ihan esteeseen kiinni;(
Paikallamakuu: Vinka ja Viivi otettiin paikallamakuuseen. Väliä oli varmaan joku 10m ja aikaa mä en ottanut. Ehkä joku pari minuuttia ja kävin muutaman kerran palkkaamassa. Lopuksi vielä niin että Vinka oli paikallamakuussa (mä oli parin metrin päässä) ja Viivillä otettiin luoksetulo. Vinka kattoi tosi kiinnostuneena, mutta pysyi kuitenkin rauhassa piippaamatta.
(tauko)
Eteenmeno: Vinkakin sai ruokansa tässä. Ja mä lähetin sen vaan perusasennosta, koska se edistäis kilometrin, jos sitä seurauttais eka.

^Kuvittelenko mä vaan vai onko sen notkoselkä suoristunut?

1452 - 35 = 1417