Eilen yksi tuttuni kysyi lähdenkö huomenna Seinäjoelle agiepiksiin ja mä vastasin siihen että "kysytkin vielä";) Tottakai!! Mindillä kun on juoksut niin Vinka pääsi viettämään mamman kanssa laatuaikaa. Onneksi oltiin justiin torstaina oltu hallilla aksaamassa, niin pienen appenzellin päässä oli edes jonkinlaisia agility muistikuvia. Mä ilmotin Vinksun möllimakseihin ja maksi 1 lisästarttiin. Mölliluokkien aikana hallissa ei saanut olla ketään, joten piti seistä siinä ulkona, kun en viitsinyt Vinkaa autoonkaan laittaa (kuumuuden takia).

Mölliradalla piti JUOSTA. Vinka oli tosin aika rauhallisella päällä, joten ei olisi tarvinutkaan JUOSTA. Tai no, alku oli vaan hidas, mutta kun Vinka huomasi, että "ai tää on agilityä", niin se selvästi kiristi tahtiaan. (Hassua, kun Vinka on aina aluksi pihalla kaikesta, kunnes se tajuaa mitä ollaan tekemässä..) Kontaktit oli ihan ookoot, mä vapautin Vinkan puomilta ennenkuin se ehti edes 2on2off asentoon ja aalla sama juttu. Muurin mä muistin ohjata oikein, joten siitäkään ei virheitä. Tässä vaiheessa oli siis nolla alla. Sitten kun päästiin "loppusuoralle" (peräkkäin aita, suora putki, pituus ja aita), niin mä taisin juosta pikkusen liian lujaa, joten putken jälkeen Vin jäi mun selän taakse  ja kiersi pituuden ja aidan. Prkl kun en osaa edes ohjata:D Oli muuten kyllä tosi nätti rata! Opetus: Älä jätä koiraa koskaan seläntaakse!

Tässä välissä taisi olla reilu tunti odottelua, joten tokoiltiin siinä vähän eikä Vinka mun suureksi yllätykseksi ottanut yhtään häiriötä muista! Paikallamakuunkin otin siinä hälinässä ja se tuijotti mua kokoajan, vaikka toinen koira kävi haistelemassa<3
1-luokan rata oli tosi vaikea 1-luokan radaksi! Mindin agikisoissakin oli paljon helpompi rata. Tästä radasta ei muuta kerrottavaa, kuin että sählättiin molemmat kokoajan (siis ei sen radan vaikeuden takia). Vinka keksi ihan omaa rataa ja karjasin sille sitten täysiä "Vinka" ja maalissa kaveri sanoikin, ettei oo kuullut musta ikinä lähtevän niin paljon ääntä:P No, Vinksulla ainakin oli hauskaa ja oli mullakin ihan:D

-----------

Kotona tokoiltiin iltaruualla Mindin kanssa, vähän seuraamista, 1xliik. istuminen ja ruutua. Pitkästä aikaa treenissä kaikki onnistui niinkuin piti!:) Jäi hyvä mieli sekä mulle että Mindille.