Käytiin tänään pitkästä aikaa tekemässä kunnon tokotreeni koulun pihassa! Mä jopa suunnittelin kaiken valmiiksi, joka on hyvin harvinaista. Pitäisi kyllä ryhdistäytyä tuossa treenien suunnittelussa..

Mindin treenit;

Ohjattu: Mindi muisti merkin hyvin, vaikka sitä ei olla otettu pitkään aikaa. Tosin vauhtia saisi olla tuplasti enemmän, mutta ehkä sitä tulee lisää kun varmuuskin kasvaa.. Merkille matkaa 10m ja kapuloille n. 5m (keskikapulaa ei ollut). Mä kävin aluksi näyttämässä kapulat Mindille ja tehtiin yhdet onnistuneet toistot molemmille kapuloille. Sitten siirsin kapulat n. 10m päähän merkistä. Nyt mä en käynyt näyttämässä kapuloita toistojen välillä (paitsi että mun piti tietysti viedä aina Mindin tuoma kapula takaisin), mutta M toi kuitenkin aina sen, minkä käskin. Hyvä Minsk!

Ruutu:
Vähän taas epävarmuutta ennen ruutua ja M meinaa jäädä ruudun etureunaan. No, alusta ruutuun ja pari lähetystä kaukaa ja pari vähän lähempää. Ne meni hyvin, joten otin alustan pois ja otettiin vähän seuruuta väliin ja sitten muutama tyhjään ruutuun lähetys, jotka kaikki hyviä.
Mindillä siis oikein onnistuneet tokoilut!

Vinkan treenit

Häiriö seuraaminen: Mä levitin maahan ruutumerkkejä, vinkulelun, pallon, patukan, vähän nappuloita, lumikokkareita, vaaputtimen ja jonkun namipussin. Aluksi naksuttelin vain kontaktista perusasennossa, mutta kun Vinx piti oikein nätisti kontaktia, niin otettiin seuraamistakin aika pitkästi. Vinka ei vilkuillut yhtään maahan, paitsi silloin kun astuin tahallaan vinkulelun päälle. Sitä toistettiin pari kertaa ja pian Vinka ei enää välittänyt siitä.

Kaukot: Häiriönä oli koulusta pihalle tulevia lapsia, joilla oli koulussa kai joku kerho (tuskin 1-luokkalaisilla on neljään koulua?). Vinka oli selkä lapsiin päin, joten siltä meni monet käskyt ohi.. Pitää siis mennä reenaamaan jonnekkin, missä on paljon meluavia ihmisiä. Kun piha tyhjeni, niin Vinx teki hyvät avokaukot.

Merkki: Vinkakin muisti merkin hyvin, vaikka sitä ei olla tehty pitkään aikaan. Mutta vauhtia silläkin voisi olla enemmän. Lyhyeltä (n. 5 m) matkalta onnistui hyvin, mutta pidemmällä matkalla hieman epävarmuutta.

-----------------------

Tokoilun jälkeen mentiin kylälle ottaan paikallamakuuta ja mun piti käydä apteekista hakemassa Mindille canikuria (sillä on maha sekaisin). Kaupan pihassa ensin minuutin paikkis, niin että mä olin näkyvillä ja sitten parin minuutin niin, että mä olin auton takana piilossa. Kun mä olin ollut puoli minuuttia piilossa, niin Vin nousi istumaan.. Kävin laittamassa sen takaisin maahan ja sitten se pari minuuttia ja nyt pysyi hyvin.
Sitten apteekkiin ja koirat jäi pihalle kiinni tolppaan. Molemmat istui rauhassa kun mä tulin takaisin, tuli siinä samalla tehtyä BH-kokeen kaupunkitreeni:) Kotimatkalla vielä pysähdyttiin ottamaan huoltoaseman pihaan paikallamakuu ja nyt vain minuutti ja mä olin näkyvillä. Nyt Vinka ei noussut, joten saatiin siihen loppuun onnistunut paikallamakuu.

Nyt iltaruualla voisi ottaa vielä ilmaisuja, kun pk-leiriin on enää kuukausi!