Päivällä oli pitkästä aikaa ihana auringonpaiste, joten oli pakko mennä ulkoiluttamaan kameraa:)

Illalla oltiin tokossa Mindin kanssa. Vinka jäi juoksun takia kotiin. Päätin ottaa Mindillä koemaisen treenin liikkurin kera ja KAUKOPALKALLA, mikä idioottimainen idea. Eihän koira voi kaukopalkkaa osata jos sitä ei opeta. Joo, mä käytin meidän ekassa avoimen kokeessa kaukopalkkaa, ei toiminut, enkä mä ole tehnyt asialle mitään.. Mindi on hyvässä vireessä kaukopalkalla, joten mun on pakko ottaa itteä niskasta kiinni ja opettaa se perusteellisesti.
Itse treeni oli, miten sen nyt sanoisi, mielenkiintoinen:D Nouto otettiin joku 6 kertaa uudestaan, kun M sikaili minkä kerkisi ja kaukoja tehtiin varmaan 10min, ennenkuin se nousi ekalla istumaan:) (Jos me nyt seuraavassa kokeessa saadaan ykkönen, niin mä yllätyn ja suuresti..) Että sellasta tänään. Katotaan nyt, perunko mä koko kokeen vai mennäänkö yrittämään.. Mutta positiivista oli, että vire oli loistava kokoajan! Ja Mindillä oli superkivaa:) On se hassua, että kun Mindillä on superkivaa, niin mulla ei ja kun mulla on kivaa niin Mindillä ei:D
Joskus mä mietin, että miksen mä ottanut jotain bortsua/kelpietä/shelttiä (anteeksi yleistys) niin ei tarvisi hakata päätä seinään tiettyjen asioiden kanssa:D Ei sillä, ettenkö mä berniä jaksa, koska mun seuraava koira tulee olemaan (n. 5 vuoden päästä) mikäs muukaan kuin BERNI!;)

Ja mä voin sanoa, että Mindi on mulle "se" koira (onhan se mun eka ihkaoma koira). Mä oon aina toivonut koiraa, jota voisi pitää irti melkein missä vain, ei välittäisi hirveesti muista koirista, tekisi innolla töitä mun kanssa ja että olisi luottamus omistaja ja koiran välillä. Mindi täyttää kaikki nuo kriteerit ja vielä enemmänkin:) Tänäänkin kun tultiin tokohallilta kylän kautta, niin Mindi oli oikeestaan koko matkan irti, kun liikennettäkin on niin vähän. Tuli vaan yksi koira vastaan ja Mindi ohitti sen "vieres" käskyn alla (joka tarkoittaa, että pitää pysyä puolen metrin säteellä mutta ei tarvi pitää kontaktia) vapaana.

Jos Mindi olisi se "entinen Mindi", niin se irti päästessään ei antaisi enää kiinni vaan lähtisi huitelemaan muualle, ei antaisi laittaa irti ollessaan hihnaa itselleen, lähtisi pupun perään vaikka se olisi 100m päässä (nyt ei lähde vaikka pupu lähtisi 5m päästä), lähtisi heti muiden koirien luo kun näkee sellaisia, ei tulisi millään autoon (muutakun nostamalla) ja ei luottaisi muhun yhtään. On se vissiin vähän muuttunut=)

Kun tultiin kotiin, niin pikku-kippurahäntä oli vastassa. Mindi sai mennä "rankan" illan jälkeen sohvalle pötköttelemään ja me mentiin Vinksun kanssa tokottamaan. Tehtiin vähän kaukoja, seuruuta ja idari:D Missään ei ollut mitään valittamista. Meillä alkaa olla pian avoimen liikkeet kasassa:) Idari tehtiin ihan huvikseen..