Eilen päivällä käytiin Vinksun kanssa aksaamassa. Ekaksi otettiin aan kontakteja niin, että namialusta oli n. 10m päässä alastulokantaktista. Vinka tuli reippaasti alas asti ja pysähtyi täpäkästi, josta vapautin palkalle. Tuo systeemi toimii Vinkalla tosi hyvin! Mindin kanssa tein aluksi kontakteja niin että namialusta oli ihan alastulon jälkeen ("siinä" käskyllä Mindi siis söi namia) ja se alusta oli sitten tosi hankala häivyttää; jos alusta ei ollut paikallaan Mindi mateli alas, tai juoksi ja ei pysähtynyt.. Tällä hetkellä Mindillä on juoksukontaktit:D
Seuraavaksi tehtiin välistävetoja rimoilla (ennen tehty pelkillä siivekkeillä) ja mä huomasin että mulla on kauhee asenneongelma:D Vinka ei aluksi millään tehnyt oikein, se vaan kiersi esteet ymym. ja meinas jo hermokin mennä, mutta sitten kun mä aloin kehumaan kunnolla ja olin innostunut "aidosti" niin Vinx meni heti hienosti!! Nyt on mennyt pari viikkoa niin että Vinka on ollut vähän vaisu agikentällä, mutta nyt mä keksi ratkaisun:) Pitää kehua myös innoissaan siinä suorituksen aikana, puhumattakaan suorituksen jälkeen eikä vaan jälkeen sanoa "hyvä" ja heittää pallo;) Sit alkoikin mennä tosi hyvin ja Vinkaki piristyi. Lopuksi vielä maksimuuria, kun Vinka otti viimekerralla tavakseen mennä muurissa olevasta "aukosta" eikä hypätä yli. Mä peitin sen aukon aluksi ja loppua kohden otin vaan vähän kerrallaan lautoja pois siitä aukon kohdalta.

Mindin kanssa käytiin eilen illalla koululla tokoilemassa. Muutama liikkeestä seis ja luoksarin maahanmenoa. Maahanmenoa alkoi jo sujumaan vähän pidemmältäkin matkalta. Loppuun vielä mä heittelin Mindille lihapullia pitkin kenttää ja Mindin mielestä niiden perässä oli kiva juosta:)

Tänään aamulla mentiin Vinkan kanssa taas agikentälle, kun oltiin sovittu tutun ja sen sheltin kanssa tokotreenit. Vinkalle aloliikkeet putkeen käskytettynä luoksepäästävyyttä ja paikallamakuuta myöten. Seuraamiset oli vähän haahuilua, kun Vinx otti liikkurista häiriötä (tottakai, kun ekaakertaa liikkeet käskytettynä) mutta muut meni kivasti. Marjo huomas että mä annan pienen vartaloavun liikkeestä maahanmenossa, jota mä en ookkaan huomannut. Kannattais treenata useimmin apparin kans:D Ihan ei ilman palkkaa menty, koska mulla oli nakki oikeessa kädessä, jolla mä hetsasin Vinkaa välillä (mutta en kuitenkaan syöttänyt!). Lopuksi vielä  2min paikkis ilman välipalkkauksia. Vähän jännitti kun Vinka oli paikallamakuussa toista kertaa elämässää vieraan koiran kanssa, mutta rauhallisesti ja varmasti se siellä tönötti, eikä aikonutkaan nousta. Hyvät treenit oli!

Mindillä oli tänään treenilepopäivä, paitsi se saa tehdä iltaruualla ruutua. Että sellanen lepopäivä meillä:D

Kuvia vielä tämänpäiväiseltä metsälenkiltä, jolla viihdyttiin pari tuntia;

Perjantaina mä muuten tilasin Vinkalle BOTin:) Harrastuksiin (tai siihen odotteluun) se on ihan kiva.

1400 - 8 = 1392