On vähän kirjottelu jäänyt.. Ollaan me silti treenattu;) Mindille oon vaihtanu liikkeestä seisomiseen uuden käskyn kun sille tuli joku kk sitten täydellinen käskyn unohdus. Kun sanoin "seis" niin se joko meni maahan tai istui, mutta ei vahingossakaan istunut... Nyt on myös kovan treenin alla tunnari, ruutu, kaukot ja luoksarin maahanmeno. Ruutua mä aloin tehdä ihan eri tekniikalla; namialusta/kippo on ruudun takana ulkopuolella ja mä vaan käsken Mindin pysähtyä ennenkuin se ehtii mennä syömään namit. Tähän mennessä se on ihan hyvin toiminut. Tunnarissa ollaan vieläkin siinä pisteessä että heittelen omaa pusikkoon ja Mindi käy nuuskuttelemassa sen sieltä, mutta kun joku aika sitten laitoin kasan vääriä ja oman vähän kauemmas niin ei toiminut, M toi ekan minkä suuhun sai. Kaukot on kamalat. Vinkaki osaa paremmin kun Mindi!! Mindi liikuttaa m-s vaihdossa aina toista takajalkaa vähän, mutta ei kuitenkaan etene yhtään ja s-m ja s-i ei vielä oikein suju. Luoksari menee ihan hyvin lyhyeltä matkalta, että tekemistä riittää;) Mindi on harjoitellut myös vähän ohjatun suuntia.
Vinkan kanssa oon tehnyt näyttöruuta vai taputusruutua, mikälie nyt onkaan. Ihan hyvin on toiminut. Oon myös sheppaillut merkkiä ja metskun ottoa suuhun, koska Vinkan mielestä se on ällöttävä. Pitäs nyt jaksaa treenata nouto loppuun (tai siis se järsiminen pois, kun se on päässyt taas valloilleen) että voi alkaa muitakin noutoja treenailla. Nyt vihdoin Vinka osaa tehdä peräkkäin liikkeestä seisomisen ja maahanmenon sekoittamatta niitä!!! Ennen se meni aina siihen asentoon mitä eniten on treenattu. Takapään käyttö on nykyään ihan kivanoloista, mutta ei vieläkään niin hyvää kuin Mindillä.

Vinka muuten kävi mölliagi kisoissa viikko sitten:DD Aluksi mun piti vain mennä töihin, mutta mä en voinut vastustaa kiusausta, joten ilmotin Vinkan medimölleihin lisästarttiin. Aluksi mä tein ihan tyhmän ohjausvirheen. Vaikka mä tiesin että Vinkan nopeudella se ei käänny yhdelle esteelle niin silti mä ohjasin sen ihan tyhmällä tavalla. Eli Vin juoksi esteen ohi. Niin kävi oikeestaan kaikille makseille.. Muuten rata meni hyvin, mutta sitten kun yhdeltä esteeltä oli suora linja aalle niin Vinka ampas sinne täysiä pari kertaa vaikka piti kääntyä pituudelle. Mä huomasin sen kohdan jo rataantutustumisessa, mutta mun pitäis olla Vinkaa kolme kertaa nopeempi että mä olisin ehtinyt peittää sen. Mä jäinkin miettimään siinä tutustumisessa sitä kohtaa, mutta kun aika loppui niin en sitten keksinyt siihen mitään järkevää. Aikaa kului meidän rataan joku 40sek kun ihanneaika oli 50sek. Aikaa kului aika paljon alun sähläykseen ja kun Vinka kävi aalla ainakin kolme kertaa eli aika nopee rata olis ollut jos mä olisin ohjannut kunnolla:)

Vinkalla on ensviikko kovaa paikallamakuu ja luoksepäästävyystreeniä. Viime keväänä Vinka alotti juoksut viikko Mindin jälkeen, mutta tuskimpa sillä on täysin sama juoksuväli kuin Mindillä. Toivottavasti se ei kuitenkaan alota ensviikolla...

Haun ilmasua pitäs myös muistaa ottaa, mutta kun ei ehdi kun on niin paljon treenattavaa:DD