Eilen tokonporukkatreenit meni kivasti. Mindi teki ohjattua ilman keskikapulaa lyhyillä matkoilla ja toi aina sen, minkä käskin. Merkkinä oli ketsuppipullo, jota Mindi luuli aluksi vaapuksi ja tökki sitä vain. Pienen muistuttelun jälkeen se muisti, että merkki piti kiertää. Mä en nyt muista tehtiinkö muuta:D
Vinkalle piti muistutella liikkeestä seisomista, kun se on unohtanut sen.. Vinx meni ainakin 10 kertaa maahan ennenkuin saatiin yksi onnistunut ja jätettiin siihen. Sitten tunnarikapulan pitoa ja tuontia noin metrin päästä. Mälväystä mälväystä... Lopuksi vielä ekaa kertaa koko nouto metskulla. Vähän hidas palautus, mutta muuten ihan hyvä.
Kun kaikki oli treenannut niin otettiin paikallamakuu. Mulla oli molemmat koirat paikallamakuussa yhtäaikaa. Mä olin piilossa ja aikaa kului 4,5min ja kävin kerran palkkaamassa.

Tänään päivällä kun mä heittelin Vinkalle lumipalloja, niin otettiin kaikki jäävät ja nyt Vinkalla ei ollut mitään ongelmia käskyjen erottamisessa..

Iltaruuan mä syötin pitkästä aikaa kokonaan kädestä. Vinka teki kaikki avoimen liikkeet ja sehän on täysin koevalmis!! Wou, mun pikkuappelsiini on taitavampi kuin mä luulinkaan!
Mindille eka 2xtunnari ja se toi oman molemmilla kerroilla vääriä maistelematta! Iskä teki joku viikko sitten sen laudan, missä on hajuttomia tunnareita kiinni ja nyt ollaan viimepäivät sillä ahkerasti tunnaroitu:) Sitten tehtiin vähän s-i vaihtoja (jonka treenamiseen mä keksi loistavan tekniikan teoriassa, mutta en tiedä vielä toimiiko käytännössä..) ja lopuksi luoksetulon maahanmeno ja siitä loppuruoka. Vauhtia oli kuin raketissa ja siitä vauhdista maahanmeno ihan vähän valui, mutta ei niin pahasti että olisi pitänyt ottaa uudestaan.
Mehän oikeesti voidaan jopa joskus kisata voittajassa!:D Mutta sen mä oon päättänyt, että mä meen kokeisiin vasta sitten kun liikkeet/koira on valmis. Ja tekis vielä mieli sanoa, että kisataan sitten kun ykköstulos on realistinen ajatus, mutta koska kyseessä on kuitenkin voittajaluokka niin mä en tiedä saadaanko me edes ikinä Mindin kans sieltä ykköstä:D Vinkan kans mä menin ekaan kokeeseen, niin että en ollut varma pysyykö se paikallamakuussa, mutta tästä lähtien mä meen kokeeseen vastan kun koira ja liikkeet on valmiit!