Käytiin taas kylällä lenkillä, kun mä halusin treenata koirien kans häiriössä. Mindille seuraamista ja tehtiin paljon käännöksiä ja nopeuden muutoksia. Aamupäivän tottiksen epävarmuutta ei onneksi näkynyt ollenkaan! Sitten vielä kaukojen ekaa nousua. Mindi ei nouse, jos mä sanon väärällä äänensävyllä sen käskyn. Mä nimittäin testasin sen:) Pitää siis muistaa tämä kokeessa! Ei otettu enempää kun aamulla oli kuitenkin se tottis..
Vinkallekin seuraamista. Ihanaa kun se ei ottanut mistään autoista tai ihmisistä häiriötä, vaan keskittyi vain muhun:) Nyt se ei myöskään edistänyt yhtään ja kontakti pysyi kokoajan. Seuraavaksi otettiin liikkeestä istumista. Nopeesti se sivusilmällä katsottuna istumaan tipahtaa. Lopuksi vielä edestä sivulle siirtymisiä. Mä oon ilmeisesti palkannut sitä vajaista perusasennoista, koska Vinka tuppaa jäämään vinoon;( Nytkin sai ottaa monta kertaa uudestaan kun jäi siirtymiset vajaiksi.. No ehkä mä vielä joskus opin palkkaamaan oikein...
Niin ja ottihan se Vinka vielä paikallamakuun, 3 min ja mä olin noin 20m päässä. Rauhallisesti ja hiljaa se siellä makaili, mitä nyt vähän vilkuili välillä muualle.

Tänään illalla mä alotin "kaikki ruoka kädestä" viikon. Eli siis koirat ei saa ensviikolla lihan palaakaan ruokakiposta vaan kaikki tulee kädestä esim. tokoilun yhteydessä. Saattaa auttaa Mindin ensviikon tokokokeeseen.?

-----------

 Valitettavasti kamera on odottanut nurkassa parempia kuvausilmoja, joten tämäkin postaus on tylsä kuvaton:(