Mun rakas pieni kippurahäntä täyttää tänään 2 vuotta! Vinka on just sellanen appenzelli, mitä mä oon toivonutkin, sekä kotikoirana että harrastuskoirana. Vinka on mukana 100% kaikessa tekemisessä ja yrittää parhaansa. Joskus yrittäminen menee vähän yli ja Vinx keksii omia ratkaisujaan.. Sisällä se on rauhallinen, eikä remontoi huonekaluja tai järsi sohvaa. Omia lelujaan se saa tuhota niin paljoin kun haluaa, mutta se on tietysti sallittua. Ihan parasta on nukkua Vinkan kanssa, kun se tunkee ihan lähelle ja tuhisee söpösti. :) Aamulla se nukkuu ihan niin pitkään kuin mäkin, eikä herätä kesken unien. Mutta kun sanoo taikasanan (niitä on monia: syömään, lenkille, ulos, tottista) niin sitten appenzellin ilme kirkastuu ja se ramppaa onnellisena mun ja oven väliä.

Tästä alkoi meidän yhteinen matka:)

Ja tähän ollaan päädytty:

Pakko laittaa vielä Mindin ja Vinkan eka yhteiskuva:

Ja viimeisin, joka on agikisojen palkintokuva, mutta eron huomaa:D

-----------------------

Synttärisankari oli tokokokeessa 29.5. saaden justiin ja justiin 1-tuloksen. 161,5p ja 3. sija tuli, enkä todellakaan ollut tyytyväinen Vinkan työskentelyyn. Meni vähän yliyrittämiseksi, kun neiti päätteli liikkurin käskystä mitä pitää tehdä... Tuomari tykkäsi Vinkasta kovasti ja sanoi Vinkan seuruuta upeaksi. Oon vissiin perfektionisti, koska mun mielestä varsinkaan seuraaminen ei tuntunut kehässä hyvältä. Kun katsoin kokeen videolta, niin ei se niin pahalta näyttänytkään. Oikeestaan kaikki virheet oli vaan pikkujuttuja, jota mä en oo ottanut huomioon treenatessa. Jospa reilun viikon päästä tulisi se TK1 ja pisterivistössä ei olisi yhtäkään nollaa niin olisin supertyytyväinen!
Ainiin, Vinka oksensi ruohoa kotona kokeen jälkeen, mutta en tiedä vaikuttiko se kokeeseen. Kerkiäväinen tyttö, kun ehti ruohoakin suömään ja mä en huomannut mitään.

Mindi oli nollakoirana EVL:län ja VOIn paikallaoloissa. Erivoin istumisessa ei ollut mitään vikaa, mutta makuussa oli mennyt aika rumasti lonkalle ja sen takia lopun perusasentokin oli vino. Voittajan makuu oli muuten hieno, mutta alussa kaksoiskäsky maahanmenoon.