Noin mun olisi pitänyt huutaa ekan radan keinulla..

Mutta joo, oltiin tänään sekä mun että Mindin ekoissa virallisissa agilitykisoissa Ylistarossa! Oltiin hyvissä ajoin paikalla ja ehdin lämmitellä Mindin kunnolla, vaikka iskä soittikin kesken lämmittelyn, että kannattais tulla pian kun maksien rataantutustuminen alkaa näillä minuuteilla:D Kun mentiin sitten siitä kisapaikalle, käveltiin jonkun bortsun perässä ja olin sillei diipadaapa, tulin vähän aksaamaan bernipötkylän kanssa...:D
Tuomarina toimi Sari Mikkilä, joka olikin tehnyt kivat radat! Lisää motivaatiota toi myös Mindin siskon edellispäivän nollavoitto kakkosissa;)  C-kisan rata oli agilityrata ja näytti tosi helpolta. Radalla oli vain yksi putkiansa, joka ei mua häirinnyt, koska Mindi ei ole putkihullu. Rata alkoi hyvin, kunnes tuli keinu ja minä idiootti en huutanut siinä "odota" ja bernilöinen luulikin sitä puomiksi. Tuli aika hieno lentokeinu, jonka takia M hieman hämmentyi ja ravasi hetken (ja se näkyi ajassa). Sain sen kuitenkin uudestaan vauhtiin ja hetken meni taas hyvin, kunnes keppien jälkeen hypyllä ohjasin hätäisesti ja siitä kielto. Tuloksena siis 15vp, -0.17 ja sija 7. Olin kuitenkin tosi tyytyväinen, koska olihan tämä kuitenkin meidän eka virallinen agistartti!

D-rata näytti hankalammalta, mutta kun vähän keskittyi niin eihän se niin vaikea ollutkaan;) Tässä ratapiirros:

Alun 1-5 esteet mietitytti, koska M olisi voinut karata Aalle, mutta mä en uskaltanut ottaa Mindiä vastaan 2 hypyn takaa (ettei se kierrä) enkä tehdä takaaleikkausta 3 hypyllä. Nuo olisi siis ollut siitä hyviä, että olisin voinut peittää aan. Päätin kuitenkin sitten juosta täysiä:D Eli ohjasin alkupätkän koiran oikealla puolella ja Min ei onneksi katsonutkaan aata. Koko rata meni tosi hyvin ja "loppusuoralla" mä ajattelin jo, että nyt tulee nolla! Ja luulinkin niin, mutta sitten kuuluttaja kuulutti että nopea aika, mutta 5 VIRHETTÄ! Höh, ja mä en edes tiennyt että mistä! Tuloksena kuitenkin 5vp, -6.62 ja sija 1!
Palkintojen jaossa sitten, tuomari sanoi että koira ei ottanut puomin ylösmenoa:( No, ekat kisat ja meni odotettua paremmin, joten eikun vaan uutta kisaa putkeen;) Mä tässä oon jo katsellut kisakalenteria ja oon päättänyt jättää muutaman näyttelyn tältä vuodelta väliin ja miettiä agikisoja tilalle:) Kyllä se Vinx ehtii vielä myöhemminkin muotovalioitua.

Niin ja olishan mulla videot molemmista radoista, mutta mikään kone ei suostu lataamaan niitä mihinkään!!!!!  *sensuroitua vuodatusta*