Koepaikalle ei tälläkään kertaa päästy eksymättä, mutta onneksi aikaa oli vähän kierrellä ja katsella ilmajoen maisemia;) Koepaikalla mä huomasin että Mindillä ei ollut pantaa mukana. Hienoa. No, Mindillä oli hihnana sitten nahkahihna joka oli kuristavana. Mä en tiennyt saako kehään mennä kuristavalla hihnalla, joten mentiin paikallamakuuseen ilman hihnaa. Kun tuomari selitti aluksi jotain kokeesta, niin Mindi tapitti mua koko ajan, "kaikki ruoka kädestä"- viikko oli siis toiminut. Paikallamakuusta tuli 10, vaikka Mindi karkasi palkalle ilman lupaa, enkä mä kehdannut karjasta mitään. Onneksi karkaus tapahtui vasta pisteiden annon jälkeen, ettei liikettä hylätty.. Oltiin ekana suorittamassa liikkeitä, joten virittely piti tehdä nopeasti. Seuraamisesta 9,5. Tuomarin mielestä liian tiivistä. Liikkeestä maahanmeno nollille, koska sanoin väärän käskyn ja luoksetulo samaa rataa. Tosin nyt Mindin syy, koska se valui käsimerkin jälkeen varmaan 10m. Liikkeestä seisomisesta taisi tulla 10 ja KAUKOISTA MYÖS 10!!!! Jee:) Noudosta 9, vaikka mun mielestä ei olisi tarvinnut niin paljon antaa. Menihän M kuitenkin ravilla kapulalle ja toi ravilla, sekä vino palautus. Hypyssä kolme käskyä, eikä Mindi siltikään hypännyt.. Kokonaisvaikutus oli vissiin 9.. Tuomari sanoi, että mä voin Mindin kanssa päästä vaikka kuinka pitkälle että älä lannistu:D Ehkä kuudes kerta toden sanoo??
2-tulos ja 2.sija, mutta vire oli ihan hyvä niin siksi ei hirveesti harmita tuo tulos.

Pian olikin Vinkan vuoro, mutta ihme kyllä mua ei jännittänyt yhtään! Vinka vinkui koko ajan kun tuomari aluksi höpötti jotain kokeesta;( Luoksepäästävyydestä tuli 10. Tässä vaiheessa koko koira oli ihan jäässä ja tärisi. Paikallamakuussa noin puolessa välissä Vinka aloitti taas vinkumisen ja mä ajattelin siinä paikallani että "pysypysypysy" ja onneksi liikkuri sanoi pian että aika täynnä. Vinkumisen takia pisteet laski 8. Koska me oltiin ekoja, käytiin tekemässä kehän ulkopuolella 3 sekunnin hanskan repimisleikki ja sitten liikkeitä suorittamaan. Molemmat seuraamiset 10:))) Ja oikeesti oli ihan ansaitut pisteet!! Tuomari sanoi että evl tasoista seuraamista:) Vinka hyppi aika paljon mua vasten (ja vinkui) ja tuomari sanoikin sitten että vähemmän tuota kehumista/riehumista. Liikkeestä maahanmeno nollille, koska MÄ SANOIN VÄÄRÄN KÄSKYN:( Höh, olis tullu niin hyvät pisteet. Luoksetulossa kaksoiskäsky sivulletulossa. Liikkeestä seisominen oli 10 arvonen, mutta vinkuminen laski yhden pisteen. Hypystä 10 ja kokonaisvaikutus myös olisi ollut 10, mutta turha vinkuminen laski yhden pisteen. Kuitenkin 168 p ja luokkavoitto!!!:D
Vinx palkkauttui niin hyvin kehuista<3 Tuomari hehkutti Vinkaa vaikka kuinka paljon ja sanoi että sähän oot ton kanssa pian evl:ssä ja valiojuhlatkin tulossa:D Mutta sitten vinkumiseen pitää kiinnittää huomiota, koska evl:ssä (:D) se on iso virhe. Sitten se vielä vähän kehui seuraamista ennenkuin kätteli ulos kehästä.
Me siirrytään Vinkan kanssa suoraan avoimeen, koska mä en halua tehdä samaa virhettä kuin Mindin kanssa, että Vinka tajuaa mikä on koe ja mikä treeni. Kyllähän se Mindikin kolmessa ekassa kokeessa teki hienosti, koska se ei erottanut koetilannetta treenistä;) Avoon Vinka on valmis ehkä enskeväänä tai vasta kesällä, koska paikallamakuussa ja noudossa tulee olemaan hommaa..

^Vinkaa taas kiinnostaa kovasti..