Ihan ensiksi HYVÄÄ YSTÄVÄNPÄIVÄÄ kaikille lukijoille!:)

Ja sitten itse aiheeseen, josta tämän postauksen pitikin kertoa eli missä mennään tokoliikkeissä.
Mindi, voittajaluokka;

Paikallamakuu:
No problem.

Seuraaminen: Mun mielestä tosi hyvää. Innoissaan saattaa hieman edistää, mutta tykkään!

Luoksetulo: Seisomaan pysähdys nykyään aika kiva, mutta maahanmeno valuu. Jos käyttää takapalkaa, niin vauhti jää ja jos taskusta palkkaan niin stopit saattaa valua. Mutta ei mun mielestä mikään suuri ongelma, ahkeraa treeniä vain;)

Ruutu: Tämän päivän treenin perusteella ollaan taas edistytty. Ruutu on tällähetkellä tyhjä (ei targetteja tai vaaputtimia) ja Mindi juoksee sinne pitkältäkin matkalta ja osaa hakea oikean paikan. Eikä Mindiä tarvi "huijata" (ruudussa olisi vaaputin/targetti ja välillä ei->Mindi luulee, että ruudussa on jotain ja juoksee sinne sen takia)

Liikkeestä istuminen: Vähän varmuutta vielä. Ollaan saatu turhat vartaloavut häivytettyä pois.

Tunnari: Tähän tarvii vielä paaljon treeniä ja varmuutta. Ei olla päästy edes siihen, että olisi tunnaria treenatessa häiriötä. Jopa pallon potkiminen lähellä saattaa häiritä Mindin työskentelyä. Oman tuominen ei myöskään ole vielä Mindille "itsestään selvä asia".    

Metsku: Mindiä ei enää ällötä kapulan ottaminen. Välillä meinaa palauttaa ravilla, mutta muuten ok.

Hyppynouto: Mun mielestä tässä ei oo mitään ihmeellistä. Pitää vain muistaa välillä heittää kapula ihan vinoon ajatellen evl:län hyppynoutoa, jossa mun tuurilla metsku vierii aina vinoon...

Kaukot: Njaa.. Me taidetaan treenata muut liikkeet niin täydellisiksi, että voidaan ottaa kaukoista suoraan nolla...

Toivottavasti mikään liike ei unohtunut..
Koetyöskentelyä ajatellen, mä oon ottanut joka treeniin kuppipalkan ja näyttänyt sen Mindille ennen varsinaista treeniä. Vaikka mä tekisin vaan jotain tekniikkatreeniä niin silti mä saatan yhtäkkiä vaan vapauttaa sen syömään.

Vinka, avoinluokka

Paikallamakuu: Nyt ei olla ulkona hirveästi tätä treenattu, koska pikkuinen jäätyy heti kun se on hetkenkin paikoillaan. Hallilla porukkatreeneissä on kyllä pysynyt neljäkin minuuttia vieraiden koirien välissä.

Seuraaminen: Muuten upeaa, mutta turha vinkuminen pitäisi saada karsittua pois.

Liikkeestä maahan: Vinkalle tosi varma liike. Jäävistä varmin, jos muistan sanoa oikeat virittelysanat.

Luoksetulo: Tätä ei olla hirveästi treenattu, siis sitä stoppia. Tänään kun treenattiin, niin Vin pysähtyi hyvin, mutta luisui muutaman metrin liukkaan alusta takia. Ainakin mä toivon, että se johtui siitä:D Mä en halua hirveästi stoppeja ottaakaan luoksetulossa, ettei vauhti kärsi.

Liikkeestä seisominen: Vinka pysähtyy kivasti heti käskyn kuullessaan, mutta lopussa kun mä kävelen sen taakse, niin välillä kääntyy mun perään. Paikalla seisomista siis treenattava kun mä kävelen sen ympärillä.

Nouto: Muuten hyvä, mutta eteentulon suoruutta pitää vahvistaa. Tähän saatiinkin vinkkejä lauantain tottispäivältä.

Kaukot: Onnistuu pidemmältäkin matkalta, ja vaihdot nopeita ja takajalat pysyy paikoillaan. Pitää kuitenkin välillä treenata takapalkan avulla, ettei Vinkalla ole tarvettakaan tulla eteenpäin.

Hyppy: Ei kai tässä mitään.

Kaksi alinta kuvaa tottispäivältä (c) Terhi Vierola