Eilen aamulla lähdettiin ajelemaan kohti Kannusta ja Dogness-hallia. Oltiin varattu kasvattajan kanssa parin tunnin vuoro kyseiseen halliin, joka olikin aivan mahtava<3 Kunpa meilläkin olisi edes vähän isompi halli, että saisi esim. 10 esteen radan, kun tällähetkellä saa enintään 3 esteen "radan".. No, ainakin on edes joku halli:)

Ekana tokoiltiin hieman. Vinkalle "möllitoko" eli käskytettynä kaikki avoliikkeet putkeen palkatta. Vinkalta kauheaa sähläystä ja keskittymistä vain toisella korvalla!! Tekihän se ihan hyvällä vireellä (vietti oli koko ajan korkea, mutta ei vinkumista),mutta en ollut yhtään tyytyväinen! Seuraaminen oli ainut, josta ei mitään moitittavaa.. Mä kyllä luulen, että uusi ja vieras paikka vaikutti, koska meillä on kolme vakio tokopaikkaa joissa aina tokoillaan. Pitäis siis käydä paljon enemmän eri paikoissa tokoilemassa...
Mindin kanssa otettin eka ruutua, joka oli myöskin kauheaa sähläystä sekä mun että Mindin osalta... Kaukoissa sama meno jatkui, mutta saatiin siihen kuitenkin hyviä neuvoja, joilla jatketaan ihanien voivoikaukojen parissa.

Mutta sitten siihen, minkä takia sinne edes lähdettin, eli agilityyn. Rakennettiin tosi helppo 1-luokan rata, jossa oli vain suoraa ja muutaman kerran piti tehdä joku valssi tai takaaleikkaus.
Mä ihan yllätyin miten Vinx tykitti! Ja se vielä vinkui lähdössä, mikä tässä tapauksessa on hyvä:) Ensin rata tyssäsi siihen, että Vinka kiipesi muurin yli eikä hypännyt. Onneksi Tiina huomasi minkä takia Vinka ei hyppää ja kun mä vähän korjasin käden asentoa niin johan pomppas:) Kontaktit oli vielä tosi epävarmoja radalla, mutta niitä on helppo treenata. Päästiin koko rata kuitenkin parikin kertaa putkeen virheittä. Tahtoo kisoihin!:)
Mindi juoksi radalla aivan superlujaa, kipitti minkä kintuistaan pääsi<3 Alussa Min teki sen, minkä aina toisella hypyllä, eli kiersi sen. Mutta parilla niksillä tämäkin asia saatiin korjattua. Putket ei oo Mindille mitään lempiesteitä joten niistä tulee kielto helposti. Mun pitää vaan viedä se tarpeeksi lähelle putken suuta, ettei tuu kieltoa. Sitten Tiina huomasi vielä, että jos mä juoksen Mindin kanssa "kilpaa" suoralla niin M räiskii rimat.

Tämä oli siis aivan mahtava treeni ennen sunnuntain kisaa, koska tässä tuli esille kaikki ne meidän tavallisimmat ongelmat ja nyt mä tiedän mitä mä kisoissa/jatkossa niille teen:)