Viime lauantaina liideltiin Vöyrissä, kaksi starttia molemmille koirille. Mindille pari kieltoa ja yliaikaa, mutta se oli aika söpö radalla. :) Vinka sikaili oikein kunnolla heti radalle päästyään. Olisi tehnyt mieli vähän ottaa ja ravistaa, mutta ei ihan viitsinyt. Se ei ollut yhtään hanskassa, mikä on epätavallista Vinkalle. B-radalla mä olin sitten ihan pihalla, kun eräs asia vei ajatukset muualle ja mm. unohdin radan ja en korjannut Vinkan keppejä, vaan annoin sen aloittaa väärästä välistä. Pöh.

Sunnuntai aamu ja päivä meni katsellessa tokon PM-kisoja liveseurannasta. On ne huiput vaan taitavia! :)

Maanantaina alkoi mun koutsaama tokon alkeiskurssi ja koirakot on aivan älyttömän kivoja! Niitä on kiva kouluttaa! Kurssin jälkeen Mindille vielä ohjattu+merkkitreenit ja berni oli aika pätevä. Vinkalle BH-treenit ja tottiksen liikkeistä ainoastaan maahanmenon se istui, muut meni kivasti.

Tänään käytiin taas hallilla tokottamassa. Vinkalle ruutua, vinoja hyppynoutoja ja kaukoja. Ruudut on hienoja ja hyppynoudot myös, kaukot etenee hitaasti, mutta varmasti. :D Mindi teki merkkiä, ohjattua, ruutua ja metallia. Merkkiin se yrittää keksiä joka kerta jotain uutta. Vaikka mä naksutan just oikeasta toiminnasta, niin se ehtii tehdä sen jälkeen vaikka mitä. Välillä tuntuu, että se kuulee äänet sekunnin myöhässä, joten se luulee, että mä palkkaan sitä mm. merkin tappamisesta ym. Ohjatun vasen oli aika hieno. Ruutu on merkin jälkeen ihan hukassa ja metalli on ällöttävä, taas. Ons sinne evlään siis vielä matkaa. :D