Koirat sai iltaruokansa tokoilemalla sen eteen8) Illalla siis mentiin koulun hiekkakentälle tokoilemaan ja molemmilla meni superhyvin! Vinkan kanssa takapään käyttöä, kun se ei osaa vieläkään käyttää tarpeeksi hyvin takapäätään käännöksissä. Vinkan pitää oppia yhtähienot käännökset kun Mindi:) Liikkeestä seisomiseen me ollaan viimeaikoina panostettu kunnolla ja Vinx pysähtyy kun seinään kun sille sanoo "seis" käskyn. Hienoa! Nyt liikkeestä maahanmeno kovaan treeniin. "Toisella kierroksella" otettiin eteentuloja, kun neiti tuppaa tulemaan nykyään vinoon. Mä aloin tekeen niin palkka vaan jos Vinka tulee ekalla suoraan. Jos ei tule ekalla, korjaus ja uudestaan. Loppuun vielä luoksetulo niin että Vinkasta pidettiin kiinni ja mä juoksin kauas ja kutsuin iloisesti. Vinka tuli niin lujaa että hiekka pöllysi:)
Mindin kanssa tehtiin muutama lyhyt seuruupätkä ja paljon palkkaa. Sitten meidän ongelma eli luoksetulon stoppi. Mä otin Mindin kans sitä liikettä niin paljon että koko juttu levis käsiin ja oli parin viikon tauko ettei otettu sitä kertaakaan paitsi sitten tänään. Ja kuinka kävikään? Mindi tuli laukalla ja pysähty kun seinäänO.o Tauko tekee sillointällöin hyvää;) Ja nyt mä olin viisas ja jätin treenit siihen yhteen onnistuneeseen stoppiin. Mindillekki vielä luoksetulo niin että siitä pidettiin kiinni ja mä juoksin karkuun. Niin ja välillä me leikittiin Mindin lempi leikkiä eli mä heittelen pitkin kenttää nameja ja Mindi juoksee syömään ne:)
Nyt on ihan hyvät fiilikset sunnuntaista kokeesta, kun Mindi OSAA KAIKKI LIIKKEET, mutta ei sit tiedä mitä se keksii kokeessa ja kestääkö sen vire loppuun asti. Meillä ei oo palkattomuustreenejä sitten viimekokeen:) Mä muuten löysin Pipan tokosivuilta tosi kivan palkattomuustreeni-idean, pitääpä kokeilla ennen mestistä ja nuorten SMiä.
Paikallamakuuta mä jännitän vaikka se on Mindin varmin liike. Viime perjantain agiepiksissä mä laitoin Mindin keskelle kenttää (en siis agiradalle mutta siihen viereen) paikallamakuuseen ja menin itse piiloon, mutta mä kuitenki näin Mindin. Siitä vierestä meni koko ajan ihmisiä ja koiria parin metrin säteeltä ohi, mutta Mindi ei edes vilkassut niitä. Se melkein laittoi silmät kiinni kun koira meni ohi ettei se vahingoskaan vilkase niitä:D Hassua kun mä seuruuseen opetin ettei vilkuilla minnekkään niin Mindi on siirtänyt sen paikallamakuuseen:) Hyvä niin. Ja aika oli joku 4 min.