Lauantaina mentiin pitkästä aikaa tottikseen. Vinka oli aamulla pedannut mun sängyn uuteen uskoon, joten sillä jotain valeraskauden oireita ja kun mentiin halliin niin yleensä se vetää täyttä höyryä sinne, mutta nyt haisteli vaan maata. Treenissä se ei oikein keskittynyt, vaan välillä alkoi rapsuttamaan itseään ja henkilörymässä vähän vilkuili muita. Mutta yhtäkkiä Vinx reipastui, se ehkä tajusi että "aijaa nyt tehään hommia". Jäävät taisi mennä kaikki hyvin ekalla. Noudossa vino palautus, mutta muuten hyvä. Luoksetulo vielä loppuun joka kuulemma pitäis olla vaihdikkaampi, mutta kun Vin kisaa seuraavaksi avoimessa niin oletettavasti ollaan treenattu sitä stoppia. Pitää kyllä ennen BH-koetta tehdä paljon vauhtiluoksetuloja, ettei siellä himmaile. Lopuksi vielä paikallamakuu niin että toinen koira teki liikkeitä (myös luoksetulon), eikä siinä mitään ongelmia.
Mindi oli ihan paras! Se teki nopeet jäävät (paitsi istuminen meni oikein vasta tokalla yrityksellä) ja seuraaminen oli tosi kivantuntuista. Kaikki sivuaskeleet yms. oli hyviä, eikä yhtään vinoja perusasentoja. Min on myös oppinut uuden palkkaustavan, joten se edistää enää harvoin. Lopuksi vielä nouto niin, että ruoka oli häiriönä, siellä minne mä heitin kapulan. Mindi laukkasi molempiin suuntiin, eikä lähtenyt kapula suussa ruualle! Mun Mindi<3

Tottiksen jälkeen kiva päivä vielä jatkui, koska oltiin kutsuttu EP-bernien porukka Kauhajoelle lenkille:) Paikalle tuli tosi kivasti väkeä, taisi olla 6 berniä, 1 appe, 1 grosse ja 1 seropi, enää siis puuttui entle;) Mä mietin kauan otanko Vinkan mukaan, mutta päätin ottaa, koska pitää senkin oppia ymmärtämään, että maailmassa on muitakin koiria kuin vaan Mindi ja Fiina. Ihan hyvin se sitten käyttäytyi, kunhan tajusi, että (valitettavasti) muutkin 8 koiraa tulee hänen lenkkireitilleen:D Myöhemmin Vinka nauratti muita yrittämällä repiä kokonaisia puunrunkoja maasta ja hyökkimällä isojen lumikokkareiden päälle. Vinka pitää huolen siitä että se aina huomataan, toisin kuin Mindi joka kävelee aina mun perässä ihan kuin se olisi hihnassa. Siksi kaikki hienot juoksukuvat on vain Vinkasta, koska se juoksee ihan hulluna vapaana ollessaan ja Mindistä on vain pääkuvia läheltä. Paitsi jos mä käsken Mindin paikoilleen ja meen itse jonkun matkan päähän ja huudan "vapaa" niin se tulee täysiä mun luo ja mä saan siitä kuvia. (Hups, paljastin, että kaikki Mindin vauhtikuvat on lavastettuja)
Mutta kiitos kaikille, jotka tänne raahautuivat lenkille, kivaa oli!:)

------------

Vinkan kuvat oli arvioitu kennelliitossa ja tulokset: B/A ja 0/0!