Eilen iltaruualla tehtiin Mindin kanssa käskytettynä kaikki avoliikkeet ilman palkkaa (kippopalkka kuitenkin näkösällä). Näki vähän missä tällähetkellä mennään ja yllätysyllätys Mindi teki kaikki liikkeet vähintää 9 pisteen arvoisesti.. Mutta miksi ei ikinä kokeessa:D Tosin luoksari tehtiin läpijuoksuna, kun mä alan nyt kunnolla panostaa siihen pysähtymiseen, ei askeltakaan käsimerkin jälkeen! Tai eihän koira voi ihan seinään pysähtyä ja ei berni kuitenkaan ole mikään sähäköin tokokoira:) Vinka teki iltaruualla vaan avohypyn ja ruoka oli meidän takana. Piti tehdä koko hyppy kolme kertaa, että se onnistui. Vinx kuumuu vähän liikaan ruokakipon läsnäolosta..

Aamuruualla tein Mindin kanssa luoksarin stoppia. Ongelmahan on nyt se, että jos ottaa liikaa stoppeja niin vauhti katoaa ja jos ottaa paljon läpi juoksuja niin stoppi valuu sen 10m. Ja jos on takapalkka niin Mindi ei tuu ollenkaan mun luo tai sitten tulee toisella tai kolmannella käskyllä ravaten. Nyt laitoin ruokakipon Mindin taakse ja otin puolet ruuasta pussiin mukaan ja kävelin n. 50m päähän. Samalla kun mä kävelin niin mä esitin, että syön sitä pussissa olevaa ruokaa. Kun mä kutsuin Mindin, niin sehän lähti kuin raketti mun luo:) Mä vapautin sen vähän ennen kun se oli mun kohdalla, niin se sai hypätä mua päin. Mindi tykkää siitä:) Mä vein sitten Mindin takaisin ja menin taas Mindin ruokaa "syöden" n. 30m päähän ja kutsuin. M tuli taas kuin raketti ja sitten näytin käsimerkin, jolloin Mindi pysähtyi niin nopeasti kuin berni ikinä pystyy ja vapautin sen sitten ruualle:) Ihana Mindi<3

Vinkalle pitää alkaa kunnolla opettamaan kippopalkkaa. Kun se kippo on näkösällä, niin Vinka vinkuu ja ulvoo, eikä keskity yhtään. Nyt mä tein niin, että ruokakippo oli maassa ja mä menin seisomaan vähän matkan päähän selkä kippoa päin ja sanoin "sivu". Mitään ei tapahtunut, joten mä katsoin taakse ja huomasin että meidän ahne Pepper-kissa oli syömässä Vinkan ruokaa (joka tällä kerralla oli melkeinpä pelkkää raakaa lihaa). Vinka oli asiasta hyvin, hyvin järkyttynyt, kun hänen omaa ruokaansa syödään, eikä edes murissut kissalle (Vinka siis tietää että kissat on sitä ylempänä arvojärjestyksessä). No, mä vein Pepperin muualle ja sitten Vinka keskittyikin paremmin:) Mä otin vaan ihan askelsiirtymisiä perusasennossa ja aina kun Vinx vinkui niin sanoin "shh" ja laitoin sormen sen kuonon eteen. Tarvittiin vaan pari tuollaista toistoa ja sitten heti kun Vinka oli yhden askelsiirtymisen hiljaa ja piti kontaktin niin vapautin sen ruualle.

Tässä päivällä tehtiin seuruun käännös ja kaukotreenit. Vinka on unohtanut takapään käytön, joten sitä muistuteltiin. Nopeasti se muisti asian ja oikealla käännöksistä tuli taas nopeat. Sitten tehtiin aika pitkää seuruupätkää (mulla possunkorva kainalossa) ja hitsi kun se seurasi upeasti<3 Loppuun vielä i-m, m-i ja m-s vaihtoja takapalkalla. Vinka osaa jo paremmin kaukot kuin Mindi! Mä luulin joskus että Vinkalla on herneen kokoiset aivot, mutta ehkä ne on jopa minitomaatin kokoiset:)

Mindin käännöket ei ole enää niin täpäkät kuin joskus, mutta pienellä takapäänkäyttö treenillä niistä taas tuli upeat! Pitää muistaa ottaa aina välillä myös ihan perusjuttuja molempien kanssa, ettei ne unohdu. Loppuun tehtiin avokaukot ja matkaa oli n. 20m ja oli ihan kympin arvoinen suoritus. Koko Mindin treenin ajan oli kippopalkka näkösällä ja vapautin Mindin sinne kaukojen jälkeen.

Niin ja tehtiinhän me Vinkan kanssa tänään kontaktitreenit portailla, kun ei hallille pääse agiliitelemään:) Ja oltiin myös äsken reilun tunnin mittaisella hiihtolenkillä.