Hurjat paimenet

Mä kirjotin äsken piitkän ja yksityiskohtaisen jutun meidän paimennuskerrasta (sisälsi kolme käyntiä lampailla), mutta eiköhän vuodatus poista koko jutun........ En nyt jaksa selostaa tarkemmin, mutta molemmilta löytyi viettiä, Vinkalta "hieman" enemmän.. Enskerralla vaan hallintaa Vinkalle, niin siitä tulee vielä hurja paimen! Mindi oli ihan pätevä, se vaan kuulemma on perusharrastuskoira, joka kyselee mitä nyt pitää tehdä? Entäs nyt?

TK2 Vinka

Käväistiin Vinkan kanssa viimeistä kertaa avoilemassa. Tuomarina toimi Juha Kurtti, joka jakeli vähän ylimääräisiä pisteitä eikä kuullut kaksoiskäskyjä...

Vinka on niin paras luottokoira! Se oli maailman onnellisin ja iloisin kehässä, että melkein liikuttui (no ei nyt ihan) !! Kokonaisvaikutusta antaessa tuomari sanoi, että ootte niin iloinen huippupari ja naureskeli, kun Vinka kiljui ja halasi mua onnellisena. :D Paikallamakuussakin, kun mä vapautin sen niin se hyppäsi halaamaan mua ja kiljui onnellisena.

Paikallamakuu 10
Seuraaminen 10,
Vin oli niin superiloinen ja teki kaikki käännökset niin riemuissaan, että ne meni jopa vähän yli 90 asteen. Mä annoin yhden lisäkäskyn, mutta tuomari ei näköjään kuullut.
Liik. maahan 10
Luoksetulo 5,
perrrrrrrkele aivoton sikapossu tuli läpi!!!!!
Liik. seis 10, ei nyt ihan niin hyvä stoppi ollut..
Nouto 9, vähän pureskeli kapulaa
Kaukot 10
Hyppy 10
Kokonaisvaikutus 10
183p ja TK2

Olis se voinu pysähtyä.. ;) Mutta silti Vinka on niin paras iloisin pieni läskipallero<3 Mindi oli hengailemassa mukana ja sen mielestä oli niin typerää, kun ei päässyt tekemään mitään. Palkintojen jakoon se pääsi ja siinä tuomari sanoi Mindille, että sulla on huippukaveri ja Mindi tuijotti häntä heiluen takaisin ja mietti varmaan, että  "niin mä tiedän, että mä oon ihana"

Tokoilujen jälkeen tasapuolisuuden vuoksi Mindi pääsi hihnalenkille (Mindin rakkaus) ja juoksemaan pusikkoon kavereiden kanssa. Vinka jäi oikeastaan siksi kotiin, koska se VIHAA hihnassa lenkkeilyä.

Tokokoulutus

Tänään sitten jatkettiin tokon parissa. Anni Malkamäki tuli kouluttamaan meitä Kauhajoelle ja tykkäsin kovasti!
Vinka teki tunnaria, kapulan pureskelemattomuutta, häiriöseuruuta ja ruutua. Tunnarissa tuli tosi kivoja uusia variaatioita, joita voi soveltaa treeneihin ja kyllä se Vinka osaakin sen tunnarin!  Noudossa ihan perus lyhyeltä matkalta kapulan tuomista ja tässä pitää edetä hitaasti, että pureskelu jäisi pois. Häiriöseuraaminen oli todellakin häiriöseuraaminen! Vinka seurasi aluksi korvat luimussa, mutta rentoutui pian, kun sai paljon palkkaa. Onneksi ihan tuollaista häiriötä ei ole kokeessa.. Ruutuja tehtiin täydeltä matkalta 4x (2xvoi, 2xevl) ja kaikissa meni ekalla käskyllä ruudun takareunaan! Pätevä pieni luottokoira!
Mindin kanssa tunnaria, merkkiä, ohjattua ja ruutua. Tunnarissa toi aluksi vääriä, mutta siihen oli selvä syy ja sitten toikin varman tuntuisesti omia. Merkit oli hienoja, vaikka vauhti onkin vähän hidas. Pitää vaan tehdä paljon vauhdikkaita kiertämisiä, merkin takana pysähdykset oli suoria. Ohjatussa mä oon edennyt ihan oikein ja Mindi osaa suunnat tosi hyvin. Tähän asti oon tehnyt pelkillä namialustoilla, mutta tänään kokeiltiin kapulalla ja hyvin sekin onnistui. Matkaa oli tosin vasta 5m + 1m. Tähänkin tuli kivoja uusia treenivinkkejä! Evl ruuduissa mä vahingossa palkkasin Mindin kerran ruudun etureunaan ja fiksuna tyttönä se tarjosikin etureunaa koko loppuajan -.- Mutta merkin ja ruudun yhdistämisessä ei luultavastu tule olemaan suuria ongelmia. Mä tahon treenaaaan!! :D