Tänään taas sm-tokottelua Ilmajoella. Sää oli kuumahko, joka näkyi varsinkin koirien pitkistä ja roikkuvista kielistä. Me rakennetiin kehänauhoista kehä, niin oli vähän koemainen meininki. Ensin otettiin luoksepäästävyys ja paikallamakuu. Luoksepäästävyys on nykyään ok, ei enää mitään epävarmuutta lähestyvää ihmistä kohtaan. 3 minuutin paikallamakuu heti perään. Olin piilossa melkein koko ajan, mutta lopussa näyttäydyin hetkeksi ja menin takaisin piiloon. Lopun perusasento oli vähän epävarma, täytyy vahvistaa niitä. Vinka oli mun piilossaolon aikana siirrellyt pariin otteeseen takajalkojaan, niinkuin se tekee usein. Mä en tiedä pitäisikö siihen puuttua, kun se ei kuitenkaan liikuta etutassujaan, eikä tule muutenkaan eteenpäin...

Vinkan vuorolla tehtiin seuruuta, luoksetuloa ja hyppyä. Seuraamisessa täytyi keksiä vähän uusia juttuja, ettei liike käy tylsäksi:) Muut huuteli kaikenmoista, kun mä seurautin Vinkaa. Aluksi oli vähän epävarmuutta, mutta kun kehuin ja palkkasin paljon, niin Vinx muuttui varmemmaksi. Näitä täytyy kuitenkin tehdä vielä paljon. Luoksetuloa otettiin ihan kehänauhan vieressä, kun muut seisoivat äänekkäästi jutellen kehänauhan päällä, eli eroa Vinkasta ihmisiin oli noin metri. Mä ajattelin, että Vinka ahdistuisi siitä tilanteesta, mutta ei se tainnut edes huomata niitä. Itse luoksetulo oli kuitenkin vähän hidas.. Hyppyä otettiin taas ja palkkailin seisomisesta esteen takana.

Mä otin Mindin voittajalaisten paikallamakuuseen, eli 4 min piilopaikkis. Mindi oli vaihtanut asentoa kerran lonkalle ja ennakoi lopun perusasentoa, mutta ei ollut haistellut yhtään maata. Vaikka Mindi ei olekaan sm joukkueessa, niin otan senkin treeneihin aina mukaan. Tänään kun oli kehä, liikkuri ja kaikki, niin otin koemaisen treenin. Meidän ehkä suurin ongelma kokeissa on ollut lahnailu ja sitä ollaan yritetty treenata pois meidän tokasta tokokokeesta lähtien. Ja ehkä siitä ollaankin pikkuhiljaa pääsemässä eroon? Suurin syy on varmaan ollut kuppipalkan opettaminen, koska se innostaa Mindiä paljon. Nyt otettiin seuraaminen, liik. istuminen ja nouto. Seuraamista on pakko ottaa liikkuroituna, että mä opin tekemään kaikki paikallakäännökset ja askeleet oikeisiin suuntiin:D Seuraaminen on kivanoloista, paitsi juoksuosuuden käännökset oli tosi huonoja, mutta eipä niitä olla pahemmin treenattukaan. Mutta oon kyllä tosi tyytyväinen Mindin intoon! Se ei ehkä katsojien mielestä näytä innokkaalta, mutta sen tuntee:) Liikkeestä istuminen oli hyvä. Noudon otin puukapulalla ja koska Mindi laukkasi kapulalle, niin vapautin siitä heti palkalle. Kapulan noston naksuttelusta on ollut hyötyä ja nyt Mindin mielestä kapulan luo on nykyään kiva mennä.
Tämä oli Mindin kanssa loistava treeni! Mä oon luullut, että meidän tokoilu on ihan epätoivoista ja ei saada koetyöskentelystä ikinä sellaista mitä mä haluaisin, mutta parempaan suuntaan ollaan kokoajan menossa:)

Toisella kierroksella Vinkalle seurausta lumipallo palkalla (kyllä, täällä on vielä muutama neliömetri lunta) ja myös pari "pentuluoksetuloa" eli joku piti Vinkasta kiinni ja mä juoksin lumipallojeni kanssa karkuun. Intoa oli paljon, mutta vinkumista ei kuulunut yhtään, mitä yleensä tapahtuu lumipallojen ollessa palkkana. Lopuksi vielä ruudun paikanhakua. Hyvät treenit oli Vinkankin osalta:)

Oltiin eilen aksaamassa ja mennään vielä pari kertaa tällä viikolla. Mä elättelen täällä toiveita, että Mindi nousisi kakkosiin viikonloppuna *viheltelee*. Pitää tehdä paljon puomin ylösmenoja, niin se voisi olla jopa mahdollista:) Me ei ainakaan Mindin kanssa kisata agissa ennen syksyn viileämpiä kelejä, koska mä en halua tappaa sen intoa juoksuttamalla kuumalla radalla...